آیا ترکیه ابردزدی می‌کند؟ آیا جنگ آب و هوایی علیه ایران حقیقت دارد؟

 

خدیجه گلین مقدم

تاکنون تعدادی از هم‌میهنان عزیز در خصوص ،ابردزدی،ترکیه از ایران و ،پدیده،هارپ سوال کردند و پرسیدند آیا جنگ آب و هوایی حقیقت دارد؟
پاسخ دادم ابردزدی ترکیه حقیقت ندارد. اگر چه ،ترکیه،آب‌دزد قهاری‌ست. آنان سوال کردند آیا پدیده جنگ آب و هوایی حقیقت دارد؟ پاسخ دادم بله. اما نه آن چیزی که شایعه کردند. پرسیدند چطور؟ پاسخ دادم هم ابردزدی حقیقت دارد و هم جنگ آب و هوایی، منتها به روش مدیران ایرانی‌!
پرسیدند چطور؟


پاسخ دادم، وقتی از ،سطح،جنگلهای،هیرکانی هرساله کاسته می‌شود و سازمان منابع طبیعی خود بزرگترین تخریب‌گر جنگلها و واگذار کننده زمینهای ملی به مردم یا از ما بهتران هست، وقتی از ،جنگلهای،بلوط،زاگرس حفاظت نمی‌شود و حتی جان ،جنگلهای،حرا نیز به خطر افتاده‌ است، وقتی صدها ،معدن در کویر ایجاد می‌شود، وقتی هزاران ،کارگاه و ،کارخانه،آب‌بر به جای آنکه در کنار سواحل عمان احداث شود، در دل کویر ایجاد می‌شوند، وقتی بر سر تصاحب ،میانکاله و ،آشوراده در سطوح بالا جنگ تن به تن جریان دارد، وقتی کشت برنج در کویر رایج می‌شود و ،کاشت،ویلا،و،برج در شالیزارها و باغات شمال کشور، وقتی وزارت نیرو و کشاورزی هر چه در توان داشتند، بالادست ،ارومیه سد زدند و آن را خشکاندند، وقتی برای احیاء همین دریاچه دنبال انتقال آب از ،رود،زاب هستند، وقتی دهها ،سد بی‌مورد در بالادست ،دریاچه،کاسپین در دست احداث است، وقتی ۴۰۱ طرح آبی بدون آنکه تایید سازمان محیط زیست را دارا باشند، بودجه می‌گیرند و برای خلاصی از تاییدات سازمان محیط زیست، به حذف تایید سازمان محیط‌زیست در طرح‌های آبی اقدام می‌کنند و موفق هم می‌شوند، وقتی آب ،لرستان به ،قم می‌رود و آب ،زاینده‌رود به ،یزد و در یزد ساعت ۸ صبح مه‌دود غلیظ نفس مردم را می برد و … وقتی بیشتر از ده سال است که می‌خواهند آب دریای خزر را منتقل کنند، اما با مقاومت مردمی تاکنون موفق نشدند، وقتی هزاران ،چاه،عمیق با مجوز و بدون مجوز در دشتها و سواحل حفر می‌شود و آبهای زیر‌زمینی به اتمام می‌رسند، وقتی تمامی چشمه‌های اطراف سکونتگاههای مناطق کوهستانی به سمت سکونتگاهها منحرف می‌شود و طبیعت آبی دریافت نمی‌کند، وقتی و وقتی ‌..
اینها همه جنگ آب و هوایی‌ست که راه انداخته‌اند‌. حالا همانهایی که با آبهای ایران طی چهل سال جنگیدند و آبها را شکست دادند، داستان‌سرایی می‌کنند، تا پاسخگو نباشند. بزرگترین پدیده ابردزدی و هارپ را همین مسئولین حوزه آب و خاک رقم زده‌اند. آنها همه داشته‌های آبی ایران را به‌باد دادند. اگر پیگیر پدیده جنگ آب و هوایی و ابردزی هستید، راه دور نروید؛ در بین مسئولین کشور دنبال این دو بگردید.
برگرفته از تلگرام سپهر آزادی

Loading