مکمل‌های روغن ماهی می‌توانند برای مغز و قلب خطر داشته باشند

العربیه فارسی

مکمل‌های روزانه روغن ماهی به‌ عنوان منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت قلب، راهی محبوب برای جلوگیری از خطر بیماری‌های قلبی و عروقی هستند. حدود 20 درصد بزرگسالان بالای 60 سال در ایالات متحده اغلب از این محصولات با هدف تقویت سلامت قلب استفاده می‌کنند.

با این حال، یک پژوهش جدید نشان داد که استفاده پیوسته از مکمل‌های روغن ماهی ممکن است خطر سکته مغزی و فیبریلاسیون دهلیزی را در افرادی که دارای سلامت قلبی عروقی هستند افزایش دهد. فیبریلاسیون دهلیزی نوعی آریتمی یا ضربان نامنظم قلب است که افراد اغلب آن را مثل تپش در سینه‌ توصیف می‌کنند.

این پژوهش با استفاده از پروژه «بیوبانک» بریتانیا داده‌های بیش از 415000 نفر افراد 40 تا 69 ساله را تجزیه و تحلیل کرد. نزدیک به یک‌سوم این افراد که به طور متوسط ​​12 سال تحت نظر بودند، گفتند که به طور منظم از مکمل‌های روغن ماهی استفاده می‌کنند.

بر اساس این پژوهش، برای افرادی که مشکلات قلبی ندارند، استفاده مداوم از مکمل‌های روغن ماهی، خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی را 13 درصد و خطر وقوع سکته را 5 درصد افزایش می‌دهد.

محققان توصیه می‌کنند سعی کنید اسیدهای چرب امگا 3 خود را از منابع غذایی طبیعی و سالم دریافت کنید، و می‌گویند ساردین و ماهی آزاد وحشی صید شده بهترین منابع این ماده هستند، زیرا سرشار از این چربی‌های سالم هستند و جیوه کمتری دارند. به گفته آنها، ماهی قزل‌آلای پرورشی به دلیل ناخالصی‌های موجود در آبی که در آن پرورش داده می‌شود، گزینه مناسبی برای این امر نیست.

به گفته دانشمندان، علاوه بر ماهی، جلبک‌ها و جلبک‌های دریایی نیز منابع مناسبی برای امگا 3 هستند. دانه‌های چیا، اِدِمامی (لوبیا سویا)، بذر کتان، دانه‌های شاهدانه، و گردو از دیگر گزینه‌های گیاهی هستند که سرشار از امگا 3 هستند.

Loading