پیشگفتار
پروژه خاموشی حدود ۱۲ سال قبل توسط جنبش ایران فردا (S.O.S. IRAN)  به اجرا درآمده و با موفقیت بیش از انتظار در زمینه نشان دادن میزان نارضایتی مردم ایران از رژیم اسلامی همراه بود. این پروژه که از طرف مبارزان داخل کشور پیشنهاد شده بود، توسط دبیرخانه های نافرمانی های مدنی، جامعه شناسی‌ و روانشناسی‌ جنبش ایران فردا بررسی‌ و برای اجرا تایید شد.
به هموطنان درون کشور پیشنهاد شد که هر پنجشنبه راس ساعت 9 شب، به  مدت چند دقیقه چراغ های منازل خود را، به نشانه مخالفت با نظام ولایت فقیه، خاموش کنند. چون در آن زمان شبکه های اجتماعی در دسترس نبود، در طول هفته مردم از طریق تلفن و یا ایمیل به نمایندگان جنبش ایران فردا تلفن یا ایمیل زده و نمره خاموشی محله خود را از ۱ تا ۱۰ اعلام می کردند .  نمره ۱ یعنی خاموشی بسیار ضعیف بوده و نمره ۱۰ یعنی تعداد بسیار زیادی چراغ های منازل خودشان را خاموش کرده اند. حتی برخی از آنها عکس هائی از قبل و بعد از خاموشی محله خود را میفرستادند.


پروژه اکثریت خاموش
•    هرهفته پرسش هائی مطرح و از طریق شبکه های اجتماعی و رسانه های جمعی به آگاهی مردم ایران می رسد.
•    مردم عادی، منفردین، گروه ها و سازمان های حقوق بشری و سیاسی مخالف جمهوری اسلامی که با این پروژه موافق هستند، هموطنان درون مرز را تشویق خواهند کرد که هر جمعه، چراغهای منزل ویا محل کار خود را راس ساعت ۱۰ شب به وقت ایران، به مدت  ۳۰ ثانیه خاموش  کنند. خاموشی هر چراغی به معنی "رای نا رضایی" ساکنین آن منزل یا محل کار به عملکرد نظام ولایت فقیه در رابطه با پرسش آن هفته خواهد بود.
•    از هموطنان دعوت خواهد شد که برای انعکاس هر چه وسیع تر این حرکت در داخل و خارج از کشور، از قبل و بعد از خاموشی در محله خود عکس و ویدئو گرفته و آنها را از طریق شبکه های اجتماعی و در صورت امکان با هشتگ #اکثریت_خاموش منتشر کنند.
•    نهاد مردمی با استفاده از تکنولوژی مخصوص جستجوگر خود عکس ها و ویدئو های این هشتگ ها را از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و غیره گرد آوری کرده و آنها  را در تارنمای مخصوص پروژه اکثریت خاموش در معرض دید جهانیان قرار خواهد داد.

•    پروژه اکثریت خاموش روش امنی است که مردم ایران می توانند در حالیکه در منازل یا محل کار خود هستند مخالفت و انزجار خود را از رژیم ابراز نمایند.  رژیم قادر نخواهد بود که مردم را بخاطر خاموش کردن چراغهای منازلشان به زندان بیفکند.
•    ۱۲ سال پیش پس از آنکه تعداد بسیاری از هم وطنان به جنبش خاموشی پیوستند، تنها کاری که رژیم انجام داد اجرای خاموشی های ادواری در شهرهای بزرگ از ساعت ۸ تا ۱۰ شب به بهانه کمبود برق و نیاز به صرفه جوئی در آن بود!  

احتمال موفقیت ‌مداوم پروژه اکثریت خاموش بالا میباشد

•    ۱۲ سال پیش که این پروژه با موفقیت نسبی‌ مواجه شد، تنها وسیله ارتباط با مردم درون مرز، تعداد معدودی کانال های تلویزیونی ماهواره ای سیاسی پارازیت دار بودند. امروزه با دسترسی‌ مردم به شبکه های اجتمأعی مجازی، امکان پخش خبر های مربوط به پروژه بسیار بیشتر میباشد.
•    از آنجائیکه در این پروژه عنصری از "بازی و هیجان" نیز نهفته است، پیش بینی پشتیبانان این پروژه این است که مردم داخل ایران بویژه جوانان در این پروژه مشارکت قابل توجهی‌ خواهند داشت.  برای مثال رقابت سالم بین شهرهای بزرگ و استان های مختلف برای بالاترین میزان خاموشی؛  یا فعال ترین فرد یا گروه داخل کشور برای فرستادن عکس و فیلم؛  یا فعال ترین فعال خارج از کشور برای بیشترین خبر رسانی به داخل کشور و مرتبط بودن با درون مرز برای دریافت عکس ها و ویدئو ها و آپلود آنها به سایت پروژه.  
•    اگر تعداد شرکت کنندگان کم باشد، این مقیاسی قابل سنجش خواهد بود که با اجرای مستمر این حرکت و انجام تغیرات در نوع برگزاری آن، میتوان نتایج آنرا  بهبود بخشید.
•    اگر تعداد شرکت کنندگان قابل توجه بوده  و  پس از تکرار مستمر آن به تعداد شرکت کنندگان اضافه شود، این پروژه موفق بوده، ضربه روانی‌ محکمی به مزدوران رژیم زده، اعتماد به نفس مردم را در رابطه با مبارزه با رژیم بیشتر کرده و در رسانه های بین المللی سر و صدا خواهد کرد.
•    اگر رژیم بار دیگر به بهانه کمبود برق دست به خاموشی های اجباری بزند، این بیشترین موفقیت برای مردم ایران و مخالفین جمهوری اسلامی خواهد بود.
•    طراحان پروژه اکثریت خاموش تخمین میزنند که اگر در ماه اول آغاز پروژه فقط ۵ خانواده در سرتا سر کشور در این پروژه شرکت کنند، و سپس در هر ماه بعد از آن‌، هر خانواده ۵ خانوادهٔ دیگر را در این پروژه فعال کند، در کمتر از ۹ ماه پس از شروع این پروژه، تعداد منازل شرکت کننده در پروژه به بیش از ۹ میلیون منزل خواهد رسید.

 
سایر موارد
•    همانگونه که میدانید حروف اس او اس (S.O.S.)  به معنی ( کشتی ما را نجات بده) یک کد مورس بین المللی در مواقع خطر و درخواست کمک هست.
•    با توجه به فقدان انتخابات آزاد در ایران، هدف نهائی این پروژه این است که با بکارگیری پروژه اکثریت خاموش بعنوان یک ابزار ابتدائی و ساده، با نیرومندی پیام های کمک  اس او اس را از مردم ایران دریافت نماید.
•    مدیریت پروژه اکثریت خاموش با تعدادی از کارشناسان رده بالای سیستیم های ماهواره ای برای دسترسی به عکس های ماهواره ای قبل و بعد یک رویداد در تماس هست. هدف این است که  با بررسی عکس ها و ویدو های پروژه خاموشی بتوان وسعت نارضایتی مردم داخل ایران را در رابطه با موضوعات مختلف نظیر وضعیت اقتصاد، امنیت، بهداشت، عدالت اجتماعی، محیط زیست، انتخابات و غیره را نشان داد.
•    با فزونی گرفتن مشارکت مردم و سرایت این حرکت به مناطق بسیاری از ایران و فرورفتن این مناطق به تاریکی در یک روز و ساعت مشخص،  بلحاظ روانشناختی اثرات منفی و تضعیف کننده ای روی حامیان رژیم خواهد گذاشت و به تقویت روحیه مخالفان ولایت فقیه منجر خواهد شد.

در صورت تمایل و موافقت با همکاری و همراهی در این پروژه با ایمیل

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

. تماس حاصل فرمائید

این پروژه از دهم شهریور 1396 برابر با یکم سپتامبر 2017 آغاز شده است

 

 نوشته های هم میهنان که در این تارنما منتشر می شوند، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع نهاد مردمی را منعکس نمی‌کنند

 

 

 طناب دار - توماج

 

ايران مينو سرشت - شيفته 

عضویت در نهاد مردمی

عضویت هم میهنان و افراد در نهاد مردمی به دو صورت پشتیبانان حقیقی برای ساکنین خارج کشور و یا پشتیبانان مستعار برای هم میهنان ساکن در ایران  می باشد.
از شما هم میهن گرامی دعوت می شود برای همکاری با هموندان  نهاد مردمی که برای استقرار نظامی دموکراتیک در ایران تلاش می نمایند به نهاد مردمی بپیوندید و ما را در اجرای پروژه های سرنگونی فرقه تبهکار اسلامی حاکم در ایران یاری فرمائید.

برای خواندن راهنمای ثبت عضویت اینجا کلیک کنید

تولیدات نهاد مردمی

در دفتر روابط عمومی نهاد مردمی، در بخش تولیدات با همکاری گروه محتوا و گروه نویسندگان کلیپ هائی برپایه اخبار روز و رویدادهای مربوط به ایران تهیه می شود که در شبکه های مجازی نهاد مردمی شامل فیسبوک، یوتیوب، تلگرام و اینستاگرام منتشر می شوند.
برای بازدید و یا اشتراک در شبکه های مجازی نهاد مردمی روی لوگوهای زیر کلیک نمائید