سروده م س روشنی


من در شعله های سرکش شعرم میسوزم
تا بلکه آتش غرور و غیرت در جانها بیافروزم

احساس راستی و صلح و صفا را رونق و جلا داده
شجاعت راستگوئی و همبستگی در جانها بارور

دروغگویان را سرزنش و دزدان را رسوا
جهالت و ریا و حیله گری و خرافات دینی را تقبیح کنم
******
روح وجانم سوزد اندر آتش شوم دروغگویان بی شرم آئین عرضه دار
این دغلبازان بی غیرت نظر دارند که با زجر و الم در روح تسخیرم کنند

با گروه حیله کاران و فقیهان نماز و روزه گیر باشـم همیشه در جدال
زین سیه کاران لا مذهب ندارم تـــرس اگر خواستند تعزیرم کننـد

حرفها و خطبه های جلف آخوند پیش مـن جز حرف مفتی بیش نیست
فاش میگویم ریا کار و تبهکارند وبی مسلک اگر خواستند تکفیرم کنند

عاشق بی باکم و آزاده ام در راه حــق فارغ ز جهل و خرف دین
گــر که میخواهند مســلمانان به میـل خویش تفسیرم کـنـند

گوش نخواهم داد هرگز من به وعظ پر چرند قاریان و واعظان
چــون که احمــق نیستم تا با فسون و ســحر نخـجـیرم کنند

و
کسانیکه با همه ی دانش و روشنگری خویش نتوانستند خود را ازبلای خود خواهی و خصلت دیکتاتوری دور کنند گاه و بیگاه با طنز سطحی توهینانه در جام آزادی خواهی ملتی که مدعی هستند دارای فرهنگی چند هزار ساله میباشد زهر میریزند چون در راه مشروع آزادی خواهی خود با سا ده لوحی و خوشباوری توسط حیله گران نا مرد به سیاه چال مخوف آخوندی پرت شده ومخل زندگی مرفه وآقائی این روشنفکران راحت طلب شده است چنین اشخاصی از دریچه دید اینجانب با غرور و غیرت چندان نسبتی ندارند مرض خود پرستی در وجود شان چنان رشد کرده که تمایلی به دیدن واقعیات و حقایق را ندارند و یا شهامت قبول این حقیقت را که باعث و بانی اصلی این وضع ملالتبار کشور کسی است که او را میپرستند. در وجودشان نیست برای اینان آزادی عقیده / وجود حزب و روزنامه های مستقل و منتقد مهم نیست. احترام به عقایده دیگر اندیشان هم اگر مخل زندگی مرفه آنان شود بهیچ وجه لازم نمیدانند . هر چیزو هر کس که بر خلاف سود یعنی عقیده ایشان قدم بردارد مستحق اهانت است. با چنین روشنفکرانی با چنین طرز تفکر به نظر اینجانب نمیتوان دراز مدت کشوری آزاد و آباد و مترقی ساخت. باید شجاعت راستگوئی و حقیقت بینی داشت حتی اگر در آن نفعی نصیب نمیشود و به ضرر انسان است. راه پیش رفت و ترقی هر جامعه و کشوری فقط در مسیر نظم و قانون و آزادی وپشتیبانی ملت ممکن و میسر است ..
کسانیکه دست دوستی دراز میکنند و در عین حال سرود و آواز سود دار دشمنان به آنان لذت می بخشد از طایفه ی خیانتکارانند. آنانکه با نیرنگ و فسون اعمال جنایات خویش را پنهان میدارند از تبارتبهکارانند. طایفه ایکه لاف راستی و صداقت میزند ولی در راه ریا و دروغ قدم زنان است از نسل شیادانست. میهن پرستانیکه بنام میهن و میهن دوستی حقایق را وارو نشان داده بدین وسیله عوام فریبانه مغز جوانان را با عکسهای پر زرق و برق بطرف مقاصد خویش میرانند از قماش حقه بازان و حیله گرانند و قهرمانانیکه ازراستگوئی دوری میجویند چون حقایق دوستانشان را ناراحت میکند ترسوهای ضعیف النفس و حقیرو بیچاره ای میباشند که محتاج تاسف و غمخواریند

با درود به انسانهای راستین و پاک سرشت
م. س. روشنی « سیروس » ژوئن 2022

 نوشته های هم میهنان که در این تارنما منتشر می شوند، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع نهاد مردمی را منعکس نمی‌کنند

 

 

 طناب دار - توماج

 

ايران مينو سرشت - شيفته 

عضویت در نهاد مردمی

عضویت هم میهنان و افراد در نهاد مردمی به دو صورت پشتیبانان حقیقی برای ساکنین خارج کشور و یا پشتیبانان مستعار برای هم میهنان ساکن در ایران  می باشد.
از شما هم میهن گرامی دعوت می شود برای همکاری با هموندان  نهاد مردمی که برای استقرار نظامی دموکراتیک در ایران تلاش می نمایند به نهاد مردمی بپیوندید و ما را در اجرای پروژه های سرنگونی فرقه تبهکار اسلامی حاکم در ایران یاری فرمائید.

برای خواندن راهنمای ثبت عضویت اینجا کلیک کنید

تولیدات نهاد مردمی

در دفتر روابط عمومی نهاد مردمی، در بخش تولیدات با همکاری گروه محتوا و گروه نویسندگان کلیپ هائی برپایه اخبار روز و رویدادهای مربوط به ایران تهیه می شود که در شبکه های مجازی نهاد مردمی شامل فیسبوک، یوتیوب، تلگرام و اینستاگرام منتشر می شوند.
برای بازدید و یا اشتراک در شبکه های مجازی نهاد مردمی روی لوگوهای زیر کلیک نمائید