zگیتی پورفاضل

کوبه های پی در پی بر پیکر ایران از همان روزی آغاز گردید که در ماه بجای آرمسترانگ عکسی با ریش و پشم را که در آن نبود دیدند و گفتند تنها حلال زاده ها می بینند. هرچه بر سرمان آمد از نادانی مردم از باسواد و بی سواد بود که دینداران توانستند بر گُرده این پیکر ناتوان شده بنشینند و تا امروز از آن پیاده نشوند . چون نیک نظر افکنیم از ماست که بر ماست ؛ ذوب شدن در هر ایدئولوژی یعنی نابینا شدن و چشم بستن بر حقایق و خود را فریفتن . هر زمان که پوچی را بزک کنند و حقیقت انگارند روز مرگ اندیشه و خِرَد است. گرچه فرهنگ پُربارمان بر خرد استوار است و ما باید روزمان را به نام خداوند جان و خرد آغاز کنیم ؛ ولی افسوس که به سلام و تسلیم می‌گذرانیم. 


گم کردگان راه خرد و دانایی تسلیم عوام فریبان می شوند مهم نیست که سواد دانشگاهی یا دبیرستانی دارند مهم این است که ذهن شان تهی از اندیشه و خو نکردن به اندیشیدن است . مردمی که به آسانی تسلیم خرافه ها و خزعبلات منبریان می شوند ودر مورد آنچه می شنوند هیچ نمی اندیشند ناگزیر به دردهای فراوان اجتماعی دچار می گردند که درمانش تنها آگاهی یافتن و آگاهی دادن است . ما ایرانیان پیوسته خود را با کشورهای پیشرفته در ترازوی سنجش قرار می دهیم و از این که چنین حاکمان بیسواد و ناشایسته ای داریم آه و ناله و گله می کنیم ؛ چرا ؟ هرگز از خود چرایش را پرسیده ایم ؟

مابا داشتن یک دانشگاه در مرکز هر استان و تحصیل کردگان فراوان دانشگاهی تسلیم پوپولیستی چون شریعتی ها و آل احمدها که بچه اخوندهای فرصت طلب بودند  می شویم بر صدر می نشانیم و منبریانی را که هشتصد سال پیش حافظ دردمندانه گفته ؛ چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند را بر تخت نشاندیم و از آنان چشمداشت حکومتی دمکراتیک با داشتن جامعه باز با اندیشه و گفتار آزاد داشتیم ؛ حتی روشنفکران چپ هم در برابرشان کرنش کردند و در صدر نشاندند با این تفکر که بیایند ؛ دودمان پهلوی را نابود کنند و آنگاه که جاده هموار شد ما از دست شان حکومت را خواهیم گرفت؛ اما آخوندها نشاندادند که چپ ها هم کور خوانده اند زیرا چپ ها چنان دلبسته نوشته ها و اندیشه های بیرون شده از مسکو بودند که به نوشته های بزرگان کشورمان بی اعتنایی می کردند ؛  فردوسی را لومپن نامیدند و حافظ را با همه آشکار گفتن اش مداح ؛ چون مرغ همسایه برایشان همیشه غاز بوده و هست اما این غاز برایشان این بار تخم لغی گذاشت که هرگز جوجه نداد. چپهای وابسته هیچ فرهنگ و باوری را بجز اندیشه های خودشان پذیرا نبوده و نیستند چون اندیشه خود را بالاتر و برتر از دیگران می دانند و به نظرات دیگران اهمیت نمی‌دهند.  چپها در خشک اندیشی و نگاه منحصر به فرقه شان تفاوت چندانی با همین بی سوادان منبری ندارند . بی گمان برای دیدن ناتوانی‌هایی که سرچشمه از ذهن های گچ گرفته دارد چشم بینا می خواهد و بینشی ژرف تا دریابد که چگونه به پیرامون خود بنگرد و از رویدادها پند گیرد تا بتواند جامعه خود را با اندیشه های نو و درخور زیر و رو کند . امروز نسل جوان ما با اندیشه های نو و سبک زندگی ویژه خود به جنگ پوپولیستی دینی آمده و چنان می خروشد که از بانگ شان لرزه بر چهار چوب باورها و نیزپیکر نیمه جان آخوندیسم افتاده ، نسل جوان با خون خود نشان داد که دیگر حتی عمامه را هم بر سر ملاها تحمل نمیکنند . 

بله بچرخ تا بچرخیم وبجنگ تا بجنگیم را فریاد می زنند ؛ نسل ‌"زد" نسلی کارساز برای ایران خواهد بود روزی  که بر سر کار آیند روز مرگ باورها و اندیشه های آسمانی و دستورات فقیهان لافقیه خواهد بود زیرا آنان روی زمین به دنبال خوشبختی و ساختن بهشت هستند نه باور به دنیایی که هزاران سال است سردمدارانشان نویدش را می دهند و کشتار می کنند و هیچ خبری از آن دنیا نیست!

 نوشته های هم میهنان که در این تارنما منتشر می شوند، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع نهاد مردمی را منعکس نمی‌کنند

 

 

 طناب دار - توماج

 

ايران مينو سرشت - شيفته 

عضویت در نهاد مردمی

عضویت هم میهنان و افراد در نهاد مردمی به دو صورت پشتیبانان حقیقی برای ساکنین خارج کشور و یا پشتیبانان مستعار برای هم میهنان ساکن در ایران  می باشد.
از شما هم میهن گرامی دعوت می شود برای همکاری با هموندان  نهاد مردمی که برای استقرار نظامی دموکراتیک در ایران تلاش می نمایند به نهاد مردمی بپیوندید و ما را در اجرای پروژه های سرنگونی فرقه تبهکار اسلامی حاکم در ایران یاری فرمائید.

برای خواندن راهنمای ثبت عضویت اینجا کلیک کنید

تولیدات نهاد مردمی

در دفتر روابط عمومی نهاد مردمی، در بخش تولیدات با همکاری گروه محتوا و گروه نویسندگان کلیپ هائی برپایه اخبار روز و رویدادهای مربوط به ایران تهیه می شود که در شبکه های مجازی نهاد مردمی شامل فیسبوک، یوتیوب، تلگرام و اینستاگرام منتشر می شوند.
برای بازدید و یا اشتراک در شبکه های مجازی نهاد مردمی روی لوگوهای زیر کلیک نمائید