starشرکت اسپیس‌ایکس، متعلق به ایلان ماسک، خبر داده که تا سال ۲۰۲۵ گوشی‌های موبایل معمولی هوشمند قادر خواهند بود که اینترنت را از ماهواره‌های استارلینک دریافت کنند.

در حال حاضر برخی از کشورهای تحت سلطه حکومت‌های دیکتاتوری مانند رژیم کمونیستی در چین، حکومت اسلامی در ایران و رژیم‌های کره شمالی و میانمار و روسیه به شدت مانع انتقال آزاد اطلاعات و در حال محدود کردن روزافزون اینترنت آزاد هستند.

اکنون استارلینک زیر مجموعه شرکت اسپیس‌ایکس یک سرویس جدید به نام «Direct to Cell» راه‌اندازی کرده است که قرار است امکان دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را برای گوشی‌های موبایل ۴G معمولی فراهم کند.

این سرویس جدید در سال ۲۰۲۴ شروع به کار خواهد کرد و در ابتدا تنها امکان ارسال و دریافت پیامک را فراهم می‌کند. سپس در سال ۲۰۲۵، قابلیت تبادل صدا و دیتای اینترنتی نیز به آن اضافه خواهد شد.

استارلینک می‌گوید تمام گوشی‌های ۴ G هرجایی که آسمان را ببینید می‌توانند به شبکه متصل و از سرویس Direct to Cell استفاده کنند.

برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در گوشی و همچنین ارسال پیامک و ارتباط صوتی، نیازی به تغییر در سخت‌افزار یا نرم‌افزار گوشی نیست و حتی به اپلیکیشن مخصوصی هم نیاز نخواهد بود.

البته سرعت این اتصال حدود ۲ تا ۴ مگابیت بر ثانیه برآورد شده که نسبتاً پایین است و پوشش ابتدا در اکثر نقاط آمریکای شمالی خواهد بود.

این در حالی است که کمتر از یک هفته پیش شرکت آمازون نیز با پرتاب دو ماهواره آزمایشی پروژه Kuiper رقابت با شرکت اسپیس‌ایکس برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای مستقیم به کاربران را آغاز کرد.

آمازون قصد دارد منظومه ماهواره‌ای خود را با بیش از ۳۰۰۰ ماهواره ایجاد کند، با این حال فعلاً مشغول آزمایش نمونه‌های اولیه ماهواره‌های Kuiper است. در صورتی که آزمایش اولیه موفقیت آمیز باشد آمازون در نیمه اول سال ۲۰۲۴ ارائه آزمایشی اینترنت ماهواره‌ای کویپر و عرضه تجاری محدود آن را در پایان ۲۰۲۴ آغاز خواهد کرد.
برگرفته از اپوک تایمز فارسی

 نوشته های هم میهنان که در این تارنما منتشر می شوند، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع نهاد مردمی را منعکس نمی‌کنند

 

 

 طناب دار - توماج

 

ايران مينو سرشت - شيفته 

عضویت در نهاد مردمی

عضویت هم میهنان و افراد در نهاد مردمی به دو صورت پشتیبانان حقیقی برای ساکنین خارج کشور و یا پشتیبانان مستعار برای هم میهنان ساکن در ایران  می باشد.
از شما هم میهن گرامی دعوت می شود برای همکاری با هموندان  نهاد مردمی که برای استقرار نظامی دموکراتیک در ایران تلاش می نمایند به نهاد مردمی بپیوندید و ما را در اجرای پروژه های سرنگونی فرقه تبهکار اسلامی حاکم در ایران یاری فرمائید.

برای خواندن راهنمای ثبت عضویت اینجا کلیک کنید

تولیدات نهاد مردمی

در دفتر روابط عمومی نهاد مردمی، در بخش تولیدات با همکاری گروه محتوا و گروه نویسندگان کلیپ هائی برپایه اخبار روز و رویدادهای مربوط به ایران تهیه می شود که در شبکه های مجازی نهاد مردمی شامل فیسبوک، یوتیوب، تلگرام و اینستاگرام منتشر می شوند.
برای بازدید و یا اشتراک در شبکه های مجازی نهاد مردمی روی لوگوهای زیر کلیک نمائید