3680 ashyaye bastaniرضا کمالی

چند روز پیش سردار رضا بنی‌اسدی‌فر رییس پلیس فراجای اعلام کرد که: یک باند بزرگ قاچاق اشیای تاریخی را که سه هزار و 680 قطعه شیئی تاریخی را با خود داشتند در فرودگاه خمینی . شناسایی و دستگیر کردند و اشیای دزدی را به مسئولین میراث فرهنگی سپرده اند و آن ها هم گفته اند که این اشیا را به موزه تحویل د اده اند.
بنا برگزارش ایسنا، امروز 22 جون مدیرکل موزه ها اعلام کرد که:«بیشتر این اشیا که متعلق به دوره های ساسانی و اشکانی و هخامنشی ست از حفاری های غیرمجاز و در خوزستان به دست آمده»

توجه داشته باشید!
1- چگونه وقتی سپاه پاسداران کوچکترین رفت و آمدها را (آنهم در خوزستان) کنترل می کند، افرادی می توانند با وسایل پرسر و صدای حفاری نقاط مختلفی را، آنهم در خوزستان، بکنند و سه هزار و 680 قطعه شیئی را حمل و نقل کرده و تا تهران ببرند. و بعد با خیال راحت بخواهند از فرودگاه به خارج (یکی از کشورهای عربی) بروند؟

3680 ashyaye2 bastani


در تمام سال های پس از انقلاب اسلامی این نوع حفاری ها در روز روشن و شب تاریک وجود داشته و بیشتر آنها هم به راحتی از فرودگاه گذشته اند.
2-چرا طی این سال ها که هزارها از این دزدی ها بوده و گاهی اوقات گفته اند این افراد را دستگیر کرده اند، نه هیچ کسی و نه حتی هیچ روزنامه گاری توانسته شکل و شمایل «دزدها» را ببیند و یا در محاکمه ی آن ها شرکت کند؟
3-چرا به خبرنگاران اجازه نمی دهند این اشیا را از نزدیک ببینند و چرا نمی گذارند آنها از محوطه های حفاری شده دیدن کنند و عکس هایش را منتشر کنند زیرا به طور قطع برای هر حفاری ویرانی های عمده ای هم در محوطه های باستانی بوجود آورده اند و روشن نیست که چه ضایعاتی بر سر آثار غیرمنقول تاریخی سرزمین مان آمده است.)
4- همیشه می گویند که این آثار به دست آمده از دزدی ها به انبار موزه ها سپرده شده. اگر این گفته راست باشد، آیا این انبارها چگونه محافظت می شود و کسی می داند چه بر سر اشیای انبار شده می آید؟
رضاکمالی ـ بنیاد میراث پاسارگاد ـ تهران
www.savepasargad.com

 نوشته های هم میهنان که در این تارنما منتشر می شوند، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع نهاد مردمی را منعکس نمی‌کنند

 

 

 طناب دار - توماج

 

ايران مينو سرشت - شيفته 

عضویت در نهاد مردمی

عضویت هم میهنان و افراد در نهاد مردمی به دو صورت پشتیبانان حقیقی برای ساکنین خارج کشور و یا پشتیبانان مستعار برای هم میهنان ساکن در ایران  می باشد.
از شما هم میهن گرامی دعوت می شود برای همکاری با هموندان  نهاد مردمی که برای استقرار نظامی دموکراتیک در ایران تلاش می نمایند به نهاد مردمی بپیوندید و ما را در اجرای پروژه های سرنگونی فرقه تبهکار اسلامی حاکم در ایران یاری فرمائید.

برای خواندن راهنمای ثبت عضویت اینجا کلیک کنید

تولیدات نهاد مردمی

در دفتر روابط عمومی نهاد مردمی، در بخش تولیدات با همکاری گروه محتوا و گروه نویسندگان کلیپ هائی برپایه اخبار روز و رویدادهای مربوط به ایران تهیه می شود که در شبکه های مجازی نهاد مردمی شامل فیسبوک، یوتیوب، تلگرام و اینستاگرام منتشر می شوند.
برای بازدید و یا اشتراک در شبکه های مجازی نهاد مردمی روی لوگوهای زیر کلیک نمائید