۲۱ سپتامبر ۲۰۲۲
عالیجناب آنتونی بلینکن
وزارت امور خارجه آمریکا
در باره: دسترسی ایرانیان تحت ستم به اینترنت آزاد

از سوی نهاد مردمی، یکی از بزرگ‌ ترین سازمان‌های مردمی ایرانی-آمریکایی، تقاضا داریم تحریم‌های ایران برای دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای مشمول معافیت گردد. درخواست آقای ایلان ماسک برای استقرار استارلینک برای راهیابی معترضان ایرانی به اینترنت، عملی ضروری و فوری است. همانطور که وزارت خزانه داری ایالات متحده پیشنهاد کرد، آقای ماسک "ممکن است نیازی به مجوز" برای ارائه خدمات نداشته باشد. با این حال تایید ریاست جمهوری یا شما می تواند بازتاب گسترده ای در مورد تعهد آمریکا به دموکراسی در سراسر جهان داشته باشد.

آقای وزیر، شکی نیست که رژیم وحشی ایران به پایان عمر خود رسیده است و سقوط فقط یک مسئله زمان است که چندان طولانی هم نیست. پس چرا به آمریکا اجازه ندهیم در کنار صاحبان واقعی ایران بایستد؟ رژیم اسلامی در تنگنای عمیقی است. توده های ایرانی به طور جبران ناپذیری با حکومت فاسد و ستمگر اسلامی بیگانه شده اند. بدیهی است که نظام جمهوری اسلامی در ایران در حال فروپاشی است.

در ۱۶ سپتامبر کشته شدن مهسا امینی پس از دستگیری توسط گشت ارشاد مشعل اعتراضات را روشن کرد. زن جوان ۲۲ ساله ایرانی که در یکی از خیابان های پایتخت به دلیل کم حجابی دستگیر شد، به نماد جدیدی از وحشیگری جمهوری اسلامی تبدیل شده است. ایرانیان شجاع بار دیگر در راهپیمایی های اعتراضی هستند در حالی که مقامات با مشت های آهنین و سرکوب بیشتر پاسخ داده اند.
فشاربه نظام، به رهبری پیشتازان آزادی، دانشجویان دانشگاه و به ویژه زنان فروکش نمی کند، بلکه در حال جمع آوری نیروی بیشتر است. بله، پایان جمهوری اسلامی ایران در راه است. این خیزش می تواند از فشار قابل توجهی از سوی ایالات متحده و همه کسانی که مایلند نه تنها از حس نوع دوستی بشردوستانه بلکه از نقطه نظر منافع خود نظام را سرنگون کنند، استفاده نماید.

جمهوری اسلامی ایران اگرچه یک کشور پلیسی است، اما هرگز نتوانسته است بر مردم تسلط ۱۰۰ درصدی داشته باشد. درجه ای از مخالفت و ظاهری از آزادی همیشه وجود داشت. آخوندها به مصلحت می‌دانند که هواداران خود را علیه ایالات متحده و اسرائیل برانگیزند تا بدی‌ها و ناکامی‌های خود را بپوشانند. برای انجام این کار، آنها نیاز داشتند تا حدی از آزادی بیان را در نظر بگیرند و همیشه هدفشان کنترل این بیان و هدایت آن به اهداف خود بود. با این حال، با این کار، سیستم خود را در معرض شکاف هایی قرار داد که به مخالفان اجازه توسعه و رشد تدریجی میداد.

در واقع من و همراهان سکولاریست ایرانی-آمریکایی در زمینه کمک به هم میهنانمان در ایران که در خط مقدم مبارزه با رژیم اسلامی هستند تلاش کرده و همچنان تلاش می کنیم. مایه تاسف است که ما از حمایت مادی کافی برخوردار نیستیم و نمی توانیم به تجهیز مقاومت به وسایل ارتباطی بیشتر و انتشار اطلاعات بیشتر کمک اساسی کنیم. اینترنت رایگان یکی از راه های نشان دادن همبستگی ما با مردم ایران است.

آخوندها مصمم هستند که دستهای خونین خود را بر روی بمب اتم بگذارند و موقعیت خود را در ترویج خشونت و آشوب در خاورمیانه و فراتر از آن تقویت کنند. برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵ مانع دستیابی ملاها به بمب نخواهد شد. پرزیدنت بایدن باید فشار بر جمهوری اسلامی ایران را افزایش دهد. به محض سقوط جمهوری اسلامی در ایران، پیوندهای اسلام گرایی از بین خواهد رفت. آمریکا، اسرائیل و بقیه جهان بدون اینکه آخوندهای پایان جهانی با سلاح های هسته ای در اختیارشان فرمانده باشند، بسیار امن تر خواهند بود.

آقای وزیر، سقوط این رژیم ستمکار بزرگترین اتفاق از زمان سقوط کمونیسم شوروی خواهد بود. این امر با ایجاد یک ملت قوی سکولار واقعاً دموکراتیک در کنار دموکراسی اسرائیل در قلب خاورمیانه، اسلام گرایی خشونت طلب را برخواهد چید. به راستی که این دعایی است که تحقق آن همانقدر برای دنیا ارزشمند است که برای ایرانیان. پس ما با کمال احترام از شما در سرعت بخشیدن به این پایان اجتناب ناپذیر کمک می خواهیم.

با احترام،
دکتر ایمان فروتن
رئیس هیئت مدیره و مدیر اجرایی نهاد مردمی

 

 نوشته های هم میهنان که در این تارنما منتشر می شوند، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع نهاد مردمی را منعکس نمی‌کنند

 

 

 طناب دار - توماج

 

ايران مينو سرشت - شيفته 

عضویت در نهاد مردمی

عضویت هم میهنان و افراد در نهاد مردمی به دو صورت پشتیبانان حقیقی برای ساکنین خارج کشور و یا پشتیبانان مستعار برای هم میهنان ساکن در ایران  می باشد.
از شما هم میهن گرامی دعوت می شود برای همکاری با هموندان  نهاد مردمی که برای استقرار نظامی دموکراتیک در ایران تلاش می نمایند به نهاد مردمی بپیوندید و ما را در اجرای پروژه های سرنگونی فرقه تبهکار اسلامی حاکم در ایران یاری فرمائید.

برای خواندن راهنمای ثبت عضویت اینجا کلیک کنید

تولیدات نهاد مردمی

در دفتر روابط عمومی نهاد مردمی، در بخش تولیدات با همکاری گروه محتوا و گروه نویسندگان کلیپ هائی برپایه اخبار روز و رویدادهای مربوط به ایران تهیه می شود که در شبکه های مجازی نهاد مردمی شامل فیسبوک، یوتیوب، تلگرام و اینستاگرام منتشر می شوند.
برای بازدید و یا اشتراک در شبکه های مجازی نهاد مردمی روی لوگوهای زیر کلیک نمائید