خمینی خدعه گر در نوفل لوشاتو در مورد آزادی زنان در ایران بدروغ مطالبی را در گفتگوهای خود با رسانه ها ابراز نموده بود. مثلا در مصاحبه با روزنامه گاردین در ۱ آبان ۱۳۵۷ گفته بود: در جمهوری اسلامی زنان در همه چیز دارای حقوقی کاملاً  مساوی با مردان خواهند بود .

همچنین در گفتگو با هفته نامه گاردین در ۲۵ آبان ۱۳۵۷ باز هم تاکید کرده بود که : در جمهوری اسلامی  زن ها آزاد خواهند بود. در تحصیل هم آزاد خواهند بود. در کارهای دیگر هم آزاد  خواهند بود .

اما دوهفته پس از پیروزی انقلاب اسلامی دفتر خمینی لغو قانون حمایت خانواده و اجباری شدن حجاب اسلامی را اعلام نمود و درست یک روز قبل از مراسم روز جهانی زن، خمینی در سخنرانی مدرسه رفاه اعلام کرد که زنان کارمند ادارات دولتی می باید حجاب اسلامی را رعایت نمایند و روز بعد زنان بی حجاب اجازه ورود به ادارات دولتی را نیافتند.

بدین ترتیب نخستین جنبش اعتراضی علیه انقلاب اسلامی از سوی زنان آزاده ایران در ۱۷ اسفند ۱۳۵۷ و ۵ روز پس از آن کلید خورد. تعداد زیادی از زنان کارمند از رفتن به سر کار سرباز زدند و تعداد زیادی از دانش آموزان مدارس دخترانه نیز به تظاهرات  زنان در  تهران  پیوستند.  گروه‌ها و دسته‌جات مختلف زنان از صبح ۱۷ اسفند در خیابان‌های شمالی و مرکزی تهران به مناسبت روز جهانی زن دست به راهپیمایی زدند. این تظاهرات علیرغم سردی هوا و بارش بی وقفه برف ۵ روز طول کشید. زنان شعار میدادند: "آزادی جهانی‌ست / نه شرقی‌ست نه غربی‌ست" و یا "ما انقلاب نکردیم / تا به عقب برگردیم" .

شعارهای زنان فرهیخته و آگاه تهران نشان میدهد که قبل از احزاب و گروههای به اصطلاح روشنفکری ایران و بویژه گروه های چپگرا، خطر استقرار ارتجاع و استبداد نعلین را احساس کرده بودند. از آن زمان تا به امروز، مبارزه زنان ایران علیه کلیه قوانین تبعیض آمیز و ارتجاعی بی وقفه ادامه دارد. جمهوری اسلامی برای سرکوب تحرکات آزادیخواهانه زنان ایران، گشت های ارشاد را سازماندهی کرد ولی علیرغم تمامی دستگیری ها و تحقیر ها و جریمه ها، زنان همچنان در خط مقدم مبارزه علیه آخوندها قرار دارند و حتی شاهد حرکت انقلابی “دختران خیابان انقلاب” علیه حجاب بودیم.

طی ۴۰ سال حکومت منحوس ملایان در ایران، زن های شجاع و آزادیخواه ایران به جرم ایستادگی در برابر حکومت و قوانین زن ستیز، در بیدادگاههای جمهوری اسلامی به زندانهای طولانی مدت محکوم شده و یا می شوند که دفاع از آنان و تلاش برای آزادی شان وظیفه مبرم تمامی سازمانهای سیاسی اپوزیسیون و نهاد های حقوق بشری و آزادیخواهان ایرانی و بین المللی است.

نهاد مردمی در سالگرد روز جهانی زن، این روز خجسته را بر زنان مبارز ایران و جهان که برای دستیابی به جامعه ای عاری از تبعیض و خشونت مبارزه میکنند شاد باش می گوید و اطمینان دارد با خیزش های سراسری که از دیماه دوسال پیش آغاز شده و مردان و زنان دوشادوش هم در میدان ها و خیابانها برای پایان انواع نابرابری ها و بی عدالتی ها و برکناری جمهوری اسلامی مبارزه می کنند، بزودی آزادی و رهائی ملت و سرزمین ایران از چنگال فرقه تبهکار اسلامی را جشن خواهند گرفت.

۷  مارس ۲۰۲۰ 

نهاد مردمی

 نوشته های هم میهنان که در این تارنما منتشر می شوند، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع نهاد مردمی را منعکس نمی‌کنند

 

 

 طناب دار - توماج

 

ايران مينو سرشت - شيفته 

عضویت در نهاد مردمی

عضویت هم میهنان و افراد در نهاد مردمی به دو صورت پشتیبانان حقیقی برای ساکنین خارج کشور و یا پشتیبانان مستعار برای هم میهنان ساکن در ایران  می باشد.
از شما هم میهن گرامی دعوت می شود برای همکاری با هموندان  نهاد مردمی که برای استقرار نظامی دموکراتیک در ایران تلاش می نمایند به نهاد مردمی بپیوندید و ما را در اجرای پروژه های سرنگونی فرقه تبهکار اسلامی حاکم در ایران یاری فرمائید.

برای خواندن راهنمای ثبت عضویت اینجا کلیک کنید

تولیدات نهاد مردمی

در دفتر روابط عمومی نهاد مردمی، در بخش تولیدات با همکاری گروه محتوا و گروه نویسندگان کلیپ هائی برپایه اخبار روز و رویدادهای مربوط به ایران تهیه می شود که در شبکه های مجازی نهاد مردمی شامل فیسبوک، یوتیوب، تلگرام و اینستاگرام منتشر می شوند.
برای بازدید و یا اشتراک در شبکه های مجازی نهاد مردمی روی لوگوهای زیر کلیک نمائید