قم اولین شهر ایران بود که وجود ویروس کرونا در آن تایید شد. درحالیکه با ثابت شدن شیوع ویروس کرونا در چین، تا آن زمان وجود ویروس جدید کرونا یا کووید‌ـ‌۱۹ در ایران به استناد بیانیه ‌های رسمی مدیران بیسواد، بیکفایت و نالایق حکومتی تکذیب شده بود. وزارت بهداشت چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه (19 فوریه) اعلام کرد: آزمایش دو مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در شهر قم مثبت گزارش شده است. اعلام وجود و حضور ویروس با خبر مرگ دو بیمار مبتلا به آن، این پرسش را پیش آورد که چه تعداد در ایران به ویروس کرونا آلوده یا مبتلا شده‌اند؟

در کمتر از یک هفته از آغاز شیوع کرونا در ایران اجناس ساده‌ای مانند مواد ضدعفونی ‌کننده و ماسک در کشور نایاب شدند، اگر هم یافت میشدند، قیمتی سه تا چهار برابر مییابد پرداخت میشد. بعد از چین ویروس کرونا در ایتالیا، کره جنوبی و ایران بطور گسترده شیوع یافته است. در این میان اپیدمی ویروس کرونا به پاندمی افزایش یافته و بسرعت در جهان پخش میشود.

تمام کشورهای جهان سخت ‌ترین تدابیر امنیتی را در جلوگیری و مواجهه با این ویروس اتخاذ کرده‌اند. هم اکنون مرزهای بسیاری از کشورهای همسایه ایران به روی مسافران ایرانی بسته شده است. اما جمهوری اسلامی از زمان آغاز شیوع ویروس در چین نه تنها مرزهایش را به روی این کشور نبست، بلکه اجازه داد تعداد پروازهای هواپیماهای ایرانی به این کشور بیشتر هم بشود. بی‌مبالاتی و اهمال حکومتگران در ایران، عامل گسترش وسیع ویروس در کشور میباشد و بیک سونامی بزرگ مرگ خواهد انجامید.

ناکارآمدی، پنهان‌کاری و آشفتگی در سیستم حاکم، آمار ضد و نقیض و فرافکنی مسئولان حکومتی، بر ابعاد بحران ویروس کرونا در ایران افزوده است. رژیم بی‌کفایت و ناکارآمد آخوندی از پخش آمار در مورد کشته‌شدگان و مبتلایان جلوگیری و خودداری میکند. از قرار معلوم تعداد مبتلایان و کشته‌شدگان بسیار بیشتر از آمارهای رسمی رژیم جمهوری اسلامی است. در ایران نه تنها شهرها قرنطینه نشده اند، بلکه اداره‌های دولتی و دانشگاهها و برخی دیگر از مراکز آموزشی همچنان به کار خود ادامه می‌دهند. دولت حتی برای جلوگیری از گسترش ویروس به مناطق دیگر کشور مانع سفرهای مردم هم نمی‌شود.

در درونمرز کنترل سریع سرایت ویروس به مدیریتی کارآمد، تخصصی و اعتماد متقابل بین مردم و دولت نیاز دارد. جمهوری اسلامی نه فقط از مدیریت لایق و کارآمد تخصصی بی بهره است بلکه مردم اعتمادی به حکومت و دولت ندارند. در نتیجه آن، در چنین محیطی شایعات به سرعت شکل می‌گیرند، ترس و وحشت جامعه را فرا می‌گیرد، که عوارض روانی و اجتماعی و اقتصادی و حتی امنیتی بسیاری ایجاد میکند.

ما از سازمان ملل؛ بویژه از سازمان بهداشت جهانی و اتحادیه اروپا قویا خواستاریم، نسبت به عدم رعایت حداقل ها از طرف رژیم آخوندی، برای حفظ جان مردم درونمرز ایران، واکنش ها، اقدام های لازم و فوری را بعمل آورده، با فرستادن متخصصین مربوطه به ایران برای پیشگیری از سونامی که درحال شکل گیری میباشد و به مرگ بسیاری از شهروندان منجر خواهد شد، به مردم ایران یاری رسانند.

به مردم بزرگ ایران پیشنهاد میکنیم: با یک اعتصاب سراسری و خانه نشینی برای حفظ جان خود و خانواده‌ها، کار این رژیم بی‌مبالات، بی‌لیاقت و نالایق را یکسره کرده و به جنایاتش خاتمه دهند.

٢٧ فوریه ٢۰٢۰
همگرائی ملی ایرانیان (هما)

 نوشته های هم میهنان که در این تارنما منتشر می شوند، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع نهاد مردمی را منعکس نمی‌کنند

 

 

 طناب دار - توماج

 

ايران مينو سرشت - شيفته 

عضویت در نهاد مردمی

عضویت هم میهنان و افراد در نهاد مردمی به دو صورت پشتیبانان حقیقی برای ساکنین خارج کشور و یا پشتیبانان مستعار برای هم میهنان ساکن در ایران  می باشد.
از شما هم میهن گرامی دعوت می شود برای همکاری با هموندان  نهاد مردمی که برای استقرار نظامی دموکراتیک در ایران تلاش می نمایند به نهاد مردمی بپیوندید و ما را در اجرای پروژه های سرنگونی فرقه تبهکار اسلامی حاکم در ایران یاری فرمائید.

برای خواندن راهنمای ثبت عضویت اینجا کلیک کنید

تولیدات نهاد مردمی

در دفتر روابط عمومی نهاد مردمی، در بخش تولیدات با همکاری گروه محتوا و گروه نویسندگان کلیپ هائی برپایه اخبار روز و رویدادهای مربوط به ایران تهیه می شود که در شبکه های مجازی نهاد مردمی شامل فیسبوک، یوتیوب، تلگرام و اینستاگرام منتشر می شوند.
برای بازدید و یا اشتراک در شبکه های مجازی نهاد مردمی روی لوگوهای زیر کلیک نمائید